پینترست چیست؟ + آموزش گام به گام Pinterest

بسیاری از کسب و کارهای آنلاین در ایران با اینکه تاکید زیادی هم بر پروموت محصول شان در شبکه های اجتماعی دارند حتی نام پینترست را هم نشنیده اند و یا اگر با آن آشنا هم باشند از آن تابحال استفاده نکرده اند. برای شروع جالب است بدانید این شبکه اجتماعی محبوب دست کمی از اینستاگرام ندارد و بیشتر از 200 میلیون کاربر جهانی دارد. پس با این اوصاف اگر از این شبکه استفاده نمی کنید احتمالا خیلی از مشتری هایتان را دارید از دست می دهید!

آشنایی با شبکه اجتماعی پینترست

Pinterest پینترست چیست؟

ابتدا با این سوال شروع می کنیم که اصلا شبکه اجتماعی پینترست چیست؟ سایت پینترست چیست؟ پینترست یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی تصویری بصری است که در آن می توانید عکس، ویدیو، اینفوگرافیک و در کل هر نوع محتوایی که بصری باشد را به اشتراک بگذارید. علاوه بر این جالب است بدانید که این شبکه اجتماعی بسیار محبوب دانشجو ها و دانش آموزان است چرا که می توانند برای کارهای پروژه ایشان از این شبکه اجتماعی ایده بگیرند و در پاورپوینت هایشان از آن استفاده کنند.

در پینترست عکس های تان را می توانید اصطلاحا Pin کنید (عکس هایی که در صفحه تان منتشر می کنید) و یا ببینید دیگر کاربران چه تصاویری پین کرده اند. در کل هدف پینترست این است که افراد با ایده های مختلف همدیگر را از سرتاسر جهان پیدا کنند. در این شبکه اجتماعی هم مثل اینستاگرام می توانید عکس های پین شده را لایک کنید یا به اشتراک بگذارید.

معنی پینترست چیست؟

نام شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) از ترکیب دو کلمه انگلیسی گرفته شده است. Pin به معنی پونز و Interest به معنی علاقه‌مندی

pin+interest= Pinterest

تاریخچه برنامه پینترست چیست؟

برنامه نویسی این شبکه اجتماعی در سال 2009 توسط بن سیلبرمن (Ben silberman) آغاز شد و نسخه کامل آن در سال 2010 برای عموم قرار داده شد. سیلبرمن و همکارانش در شرکتی کار می کردند که در حیطه توسعه اپلیکیشن کار می کرد و یکی از اپلیکیشن های آن برای خانم ها طراحی شده بود که می توانستند لباس مورد علاقه شان را پیدا کنند و تصویرش را ذخیره کنند و بعدا آن را بخرند.

تاریخچه پینترست
برنامه نویسی پینترست در سال 2009 توسط Ben silberman آغاز شد

ایده پینترست هم از همین جا به ذهن ایده پردازانش رسید. همین الان هم حدود 80% کاربران پینترست خانم هستند و شاید دلیلش این باشد که این شبکه اوایل در حیطه مد و فشن و آشپزی و طراحی داخلی فعالیتش شروع شد ولی امروزه فعالیتش گسترده تر شده است. نام Pinterest از ترکیب Pin به معنی سنجاق و Interest به معنی علاقه ایجاد شده است. به این معنا که کاربران تصاویری را که دوست دارند با سنجاق می توانند به صفحه کاربری شان بچسبانند.

پینترست با اینستاگرام چه تفاوت ‌هایی دارد؟

در نگاه اول، اینستاگرام و پینترست هر دو پلتفرم‌هایی عکس محور هستند و بیشتر حالت بصری دارند. اما این دو پلتفرم تفاوت‌های جالبی با هم دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

  • هدف: اینستاگرام و پینترست از نظر هدف تصاویر با هم متفاوت هستند. در اینستاگرام، کاربران بیشتر تصاویر شخصی خودشان را آپلود می‌کنند. در صورتی که در پینترست عکس‌ها حرفه‌ای‌تر هستند و بیشتر برای ایده دادن و ایده گرفتن استفاده می‌شوند و به نوعی کاربردی هستند.
  • مخاطب: اینستاگرام هم از نظر تعداد مخاطب، و هم از نظر نوع مخاطب از پینترست گسترده تر است. جالب است که بدانید تعداد مخاطبین زن در پینترست بسیار بیشتر از مردان است. در اینستاگرام مخاطبین در رنج سنی پایین‌تری قرار دارند و 80% کاربران آن زیر 35 سال سن دارند. در حالی که فقط 36% افراد پینترست زیر 30 سال سن دارند.
  • دسکتاپ و موبایل: سایت پینترست برای کامپیوتر، به اندازه اپلیکیشن آن کاربردی است در حالی که وب‌سایت اینستاگرام به اندازه اپلیکیشن آن کارایی ندارد. در کل همه امکانات پینترست که در اپلیکیشن آن وجود دارد در سایتش هم قابل استفاده است.

مزایای استفاده از پینترست در بازاریابی دیجیتال

  • با تصاویر می توانید ارتباط تان را گسترده کنید

پینترست برای شما ایجاد شده تا بتوانید از طریق تصاویر قصه تان را بگویید. اینفوگرافیک ها به خصوص در این شبکه زیاد دیده می شوند و خصوصا اگر بتوانید در زمینه حرفه ای تان محتوای تصویری تولید کنید این شبکه بهترین مکان خواهد بود. حدود 50% افراد از طریق تبلیغ های پینترست خرید انجام می دهند پس صاحبین کسب و کار نباید نسبت به این شبکه اجتماعی بی تفاوت باشند و سرمایه گذاری در آن می ارزد.

  • می توانید محصولات تان را آنلاین بفروشید

اگر کسب و کاری هستید که در پینترست هم اکانت دارید که بسیار برد کرده اید. اگر هنوز وارد پینترست نشده اید باید بدانید که این شبکه قابلیت فروش محصول را هم برای شما فراهم می کند. و به گسترش کسب و کار شما کمک میکند چگونه؟

به این ترتیب که با هر عکسی که از محصول آپلود می کنید می توانید یک لینک هم به وب سایت تان بدهید و به این صورت ترافیک تازه نفسی را وارد لندینگ پیج دلخواه تان بکنید. کاربر می تواند مستقیما وارد شود و هر محصولی را که می خواهد بخرد. پس با آپلود هر کس ضمیمه کردن لینک وب سایت را فراموش نکنید.

  • می توانید ترافیک وارد وبلاگ تان کنید

اگر وبلاگی در وردپرس یا هر پلتفرم دیگری داشته باشید احتمالا اولین هدف شما افزایش ترافیک وبلاگ تان است.

مزایای استفاده از پینترست در بازاریابی دیجیتال
شما می توانید به هر عکس پینترست url وب سایت یا وبلاگ تان را اضافه کنید

اگر محصولی برای ارائه ندارید و فقط محتوا تولید می کنید بهترین کار در پینترست این است که یک عکس کاور از محتوا با یک توضیح کوچک یا یک اینفوگرافیک که خلاصه ای از محتوا را نشان بدهد آماده کنید و در پینترست قرار بدهید و URL محتوای کامل را هم ضمیمه کنید تا کاربر بتوانید مستقیم وارد وبلاگ شود و محتوا را مطالعه کند. به این ترتیب ترافیک زیادی وارد وبلاگ تان می شود.

  • سئو بهتر

پینترست یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی است که به بهبود سئو کمک شایانی می کند. در واقع تاثیر پینترست در سئو باور نکردنی است. اگر 5 استراتژی که در ادامه به آن اشاره می کنیم به کار بگیرید مطمئن باشید که پینترست تبدیل به یکی از باید های برنامه سئو تان می شود چرا که همانطور که گفتیم اگر درست وب سایت تان را به پینترست وصل کرده باشید ترافیک بالایی می تواند وارد وب سایتتان بشود و از آنجایی که بازدید کنندگان هدفمند تری وارد وب سایت می شوند قابلیت تبدیل آنها به مشتری نیز زیادتر است.

  • بازار هدف دقیق تر

یکی از هدف های اصلی پینترست گرد هم آوردن افراد با سلایق مشترک است.

استفاده از پینترست در مارکتینگ
در پینترست هر برندی با توجه با زمینه فعالیتش می تواند مستقیما به مخاطب هدفش دست پیدا کند

از همین ویژگی می توان متوجه شد که پینترست کار بازاریابی را برای برند ها ساده تر کرده چرا که هر برندی با توجه با زمینه فعالیتش می تواند مستقیما به مخاطب هدفش دست پیدا کند و به عبارت دیگر بازار هدف دقیق تری داشته باشد.

آموزش پینترست

آموزش نصب پینترست

برای دانلود و نصب پینترست در آیفون باید وارد اپ استور و برای نصب پینترست در اندروید باید وارد گوگل پلی شوید. نام Pinterest را سرچ کنید و دکمه Install را بزنید تا برنامه پینترست روی گوشی شما نصب شود. حالا که برنامه پینترست را نصب کردید. باید یک اکانت کاربری برای خودتان ایجاد کنید تا بتوانید از امکانات پینترست استفاده کنید.

آموزش ایجاد اکانت کاربری در پینترست

برای ساخت اکانت پینترست هم می توانید از طریق وب سایت آن پینترست وب (www.Pinterest.com) اقدام کنید و هم از طریق اپلیکیشن Pinterest پینترست اپ بسازید. از قسمت sign up باید یک ایمیل و پسورد وارد کنید و بعد از تکمیل اطلاعات شخصی تان به راحتی یک اکانت ساخته می شود. وقتی که اکانت را ساختید اگر مایل بودید می توانید آن را به توئیتر، فیسبوک و یاهو متصل کنید و این کار باعث می شود دوستانتان را راحت تر پیدا کنید.

بعد از اینکه ثبت نام را در وب سایت پینترست انجام دادید باید یک User name و عکس برای پروفایلتان انتخاب کنید. در قسمت about you می توانید راجع به خودتان یک معرفی بنویسید. به همین راحتی می‌توانید یک اکانت پینترست برای خودتان داشته باشید.

نحوه ی ساخت اکانت بیزینسی پینترست (Pinterest Business profile)

پینترست برای کسب و کارها امکان داشتن پیج بیزینسی را فراهم کرده است. وقتی اکانت بیزینسی داشته باشید می توانید از طریق ابزار Pinterest Analytics معیارهای مختلف را آنالیز کنید و میزان پیشرفت بازاریابی تان در پینترست را رصد کنید. در کنار آن می توانید حتی تبلیغات پینترستی هم انجام بدهید. جالب است بدانید که در پینترست هم می توانید مثل اینستاگرام اکانت تان را وریفای یا معتبر کنید (تیک آبی در اینستاگرام). در این حالت کاربران اعتماد بیشتری به شما می کنند.

ساخت اکانت پینترست بیزینس
در پینترست هم می توانید مثل اینستاگرام اکانت تان را وریفای کنید

برای ساخت اکانت بیزینس پینترست باید مراحل زیر را انجام بدهید:

  • وارد لینک Pinterest.com/business/creat بشوید.
  • آدرس ایمیل، پسورد و نام شرکت تان را وارد کنید و بعد نوع کمپانی را انتخاب کنید.
  • روی create account کلیک کنید.

بعضی افراد ممکن است از قبل اکانت شخصی ساخته باشند ولی بخواهند آن را تبدیل به اکانت بیزینس بکنند. برای این منظور باید:

نحوه اتصال پینترست به وب سایت

برای متصل کردن وب سایت تان به پینترست می توانید از دو طریق عمل کنید:

  1. اضافه کردن تگ مگا به وب سایت
  2. آپلود کردن یک فایل HTML به کد وب سایت

روش 1: اضافه کردن تگ مگا به وب سایت

از طریق نسخه وب سایت وارد پینترست بشوید و روی سه نقطه بالا کلیک کنید تا منو باز شود. بعد از منو گزینه Settings را باز کنید و URL سایت تان را اضافه کنید و گزینه Claim website را بزنید. تگ HTML را انتخاب کنید و آن را کپی کنید و بعد روی Next کلیک کنید. وارد index.html وب سایت بشوید و تگ را در <head> قبل از <Body> اضافه کنید. به پینترست برگردید و روی گزینه Submit کلیک کنید.

نحوه اتصال پینترست به وب سایت
دکمه repin را به وب سایت تان اضافه کنید

روش 2: آپلود HTML در وب سایت

از طریق مرورگر وارد وب سایت پینترست شوید و از طریق سه نقطه بالا منو را باز کنید و وارد Setting شوید و مراحل زیر را انجام بدهید:

در قسمت “Claim website”، URL سایتتان را وارد کنید و گزینه Claim را انتخاب کنید. روی گزینه “Upload HTML file” کلیک کنید و گزینه Download را بزنید و روی Next کلیک کنید. فایل HTML را در سرور وب سایت در فولدر Root آپلود کنید (اگر در فولدر دیگری وارد کنید قابل تشخیص نیست). به پینترست برگردید و گزینه submit را انتخاب کنید.

آشنایی با بخش های مختلف پینترست

در این قسمت اصطلاحات خاص پینترست و بخش های مختلف پینترست را با هم بررسی می‌کنیم:

  • Board: بورد شما به اصطلاح تخته ی شماست. شما در بوردتان می توانید عکس های مورد نظرتان را روی بورد به اشتراک بپذارید و یا عکس های دیگران را مشاهده کنید. عملکرد بورد تا قسمتی شبیه تایم لاین فیسبوک است یعنی جایی که مطالب صفحاتی که دنبال می کنید را می توانید ببینید.
  • Pin: پین در پینترست مثل همان پست در اینستاگرام است. با این تفاوت که آپلود عکس در پینترست پین نامیده می‌شودیعنی هر عکس یا ویدیویی را که منتشر می کنید به آن یک پین گفته می شود.
  • Repin: ریپین هم دقیقا مثل گزینه Share در فیسبوک و یا ریتوئیت در توئیتر است. یعنی ممکن است کسی یک پین (عکس) به اشتراک بگذارد و شما خوشتان بیاید و بخواهید روی بورد شما هم نمایش داده شود. با گزینه Repin می توانید آن را برای خودتان هم به اشتراک بگذارید.
    آشنایی با بخش های مختلف پینترستRepin دقیقا مثل گزینه Share می باشد
  • Comment: کامنت هم که همانطور که از اسمش مشخص است مثل کامنت شبکه های اجتماعی دیگر است و می توانید نظرتان را زیر عکس مورد نظر ثبت کنید.
  • Like: لایک زدن هم دقیقا مثل شبکه های اجتماعی دیگر است یعنی می توانید از پینی که خوشتان آمده حمایت کنید و برایش لایک بزنید.

آموزش بورد پینترست

بر خلاف فیسبوک و یا اینستاگرام که نمی‌توانید تصاویر و ویدیوها را در آن دسته‌بندی کنید. در پینترست می‌توانید برای هر دسته عکس یا ویدیو، موضوع خاصی انتخاب کنید. نام موضوع را روی بورد موردنظر بنویسید و برای آن یک عکس کاور مناسب استفاده کنید. این مسئله به خصوص برای موضوعات آموزشی بسیار استفاده می‌شود. مثلا می‌توانید یک بورد خاص داشته باشید و فقط ویدیوهای آموزش بافت دستبند را در آن قرار بدهید، و یا در بورد دیگر آموزش ساخت گردنبند را قرار بدهید. دقیقا مثل فولدربندی درون کامپیوترتان.

به این صورت، شما یک پروفایل پینترست منظم و دسته‌بندی شده دارید که مخاطب بر اساس علاقه‌اش هر محتوایی را بخواهد به راحتی پیدا می‌کند و دیگر نیازی نیست ساعت‌ها به دنبال آن بگردد.

برای ساخت بورد باید:

  • وارد اکانت پینترستتان شوید و روی عکس پروفایلتان کلیک کنید.
  • از سمت راست علامت + را بزنید و روی Create Board کلیک کنید.
  • یک اسم برای بورد موردنظر انتخاب کنید. (از طریق گزینه keep this board secret می‌توانید مشخص کنید که می‌خواهید بوردتان مخفی باشد و فقط برای خودتان نمایش داده شود و یا دیگران هم بتوانند آن را ببینند)
  • از قسمت Dates می‌توانید یک بازه زمانی برای نمایش بوردتان مشخص کنید که بعد منقضی شدن آن زمان دیگر بورد نمایش داده نشود.
  • حالا روی Create کلیک کنید. به همین راحتی بوردتان ساخته می‌شود و می‌توانید عکسهای مختلف در آن قرار دهید.

چگونه از سایت پینترست عکس دانلود کنیم؟

1.برای دانلود از پینترست، عکس مورد نظرتان را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

2. روی علامت سه نقطه (…) در سمت راست بالای عکس کلیک کنید.

3. از میان گزینه‌های موجود، گزینه اول یعنی Download Image را انتخاب کنید تا دانلود عکستان شروع شود.

4. زمانی که دانلود شما با موفقیت انجام شد، پیام “Image Saved” را خواهید دید که اگر از اپلیکیشن پینترست استفاده می‌کنید، عکس موردنظر وارد گالری، و اگر از نسخه وب‌سایت پینترست برای کامپیوتر استفاده می‌کنید عکس موردنظر در قسمت دانلودها ذخیره خواهد شد. نحوه دانلود گیف از پینترست هم دقیقا به همین شکل است.

آیا نسخه پینترست فارسی هم وجود دارد؟

خیر. دانلود پینترست فارسی مقدور نیست و در واقع هیچ نسخه فارسی شده‌ای برای آن موجود نیست. پینترست فارسی برای کامپیوتر، و هم‌چنین پینترست فارسی برای ایفون و اندروید هم وجود ندارد. در واقع تنها می‌توانید از نسخه اصلی آن استفاده کنید.

رفع مشکل پینترست

بعضی از کاربران فارسی زبان پینترست گزارشاتی از مشکل با پینترست داشتند، از قبیل باز نشدن سایت پینترست و یا باز نشدن عکس در پینترست که در ادامه به مشکلات معمول پینترست می‌پردازیم و روش حل مشکل آن را می‌گوییم.

  1. چرا سایت پینترست باز نمی‌شود؟

خوشبختانه سایت کاربردی پینترست در ایران فیلتر نیست و از طرفی تحریم هم نیست. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید. اما بنا به هر دلیلی اگر اپلیکیشن و یا سایت آن را نتوانستید باز کنید می‌توانید از روش تغییر IP استفاده کنید. علاوه بر این، علت باز نشدن سایت پینترست و یا اپلیکیشن آن، می‌تواند از طرف خود شما باشد، بنابراین یک بار برنامه پینترست را حذف و دوباره نصب کنید.

  1. چرا عکس های پینترست باز نمی‌شود؟

همانطور که گفتیم، استفاده از پینترست در ایران آزاد است و هیچ مشکلی برای آن وجود ندارد. بنابراین به احتمال زیاد، علت باز نشدن عکس در پینترست از سرعت پایین اینترنت شما است. اگر از اینترنت سرعت بالا استفاده کردید و باز هم عکس‌ها باز نشد می‌توانید کش (Cache) اپلیکیشن پینترست را پاک کنید و دوباره وارد برنامه شوید.

5 استراتژی استفاده از پینترست و نحوه کسب درآمد از آن

کسب درآمد از پینترست آسان است، فقط کافیست نکته‌های بازاریابی در آن را بلد باشید و آن را به محلی برای ارائه محصول و یا خدماتتان تبدیل کنید. به زبان ساده، پینترست جاییست برای دیده شدن بیشتر، پس از این فرصت استفاده کنید.

کسب‌وکارهای بسیاری از لوازم خانه گرفته تا لوازم هنری و پوشاک و … در این پلتفرم فعالیت می‌کنند و روزانه ترافیک بسیاری را از این طریق وارد سایتشان می‌کنند و به فروش خوبی دست پیدا می‌کنند. کافیست نکته‌های بازاریابی زیر را در شبکه پینترست رعایت کنید و از قابلیت ویدیویی پینترست و عکس آن به بهترین نحو استفاده کنید.

  1. ابتدا یک اکانت بیزینسی پینترست بسازید

همانطور که گفتیم پینترست یک بستر بسیار مناسب برای هر کسب و کاری است تا در کنار پلتفرم های دیگر بتواند بازاریابی اش را انجام بدهد. اولین قدم ساخت یک اکانت بیزینس است. پینترست هم مثل اینستاگرام اکانت بیزینسی جدا دارد و همان اول که ثبت نام می کنید می توانید آن را انتخاب کنید.

نکته مهم: حتما قسمت بیوگرافی (Bio) پروفایل تان را کامل کنید و در آن از کلمات کلیدی برندتان استفاده کنید. یک عکس کاور که معرف برندتان باشد برای بورد خودتان انتخاب کنید و یا می توانید شعار برندتان را روی عکس قرار بدهید تا با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کنید.

در قسمت Description بوردتان می توانید توضیحاتی راجع به برندتان بنویسید و  بهترین هشتگ ها و کلمات کلیدی بیشتری به آن اضافه کنید. استفاده از هشتگ بسیار مهم است چرا که در پینترست هشتگ ها قابل کلیک هستند و دید بهتری از نیازها و خواست مخاطب به شما می دهند و می توانید متوجه شوید کاربر دنبال چه چیزی در پینترست می گردد.

  1. از عکس های وب سایت استفاده کنید

یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنید این است که دسترسی کاربر را به عکس های وب سایت راحت تر کنید.

استفاده از عکس های وب سایت در پینترست
در پینترست دسترسی کاربر را به عکس های وب سایت راحت تر کنید

خیلی وقت ها کاربر دوست دارد عکس های وب سایت تان را روی پینترست هم مشاهده کند و حتی آن را ریپین کند. برای این کار می توانید از گزینه “Save button” استفاده کنید به این طریق کاربر می تواند عکس های شما را در اکانت پینترست خود ذخیره کند.

  • چطور عکس ها را تاثیر گذار کنیم؟

عکس هایی را که فکر می کنید تاثیر گذارتر است برای پین ها انتخاب کنید. مثلا اگر وبلاگ دارید و تولید محتوا می کنید می توانید عنوان محتوا را روی عکس بنویسید و از گرافیتی های مرتبط استفاده کنید. این کار باعث می شود ترافیک بیشتری وارد وبلاگ بشود.

نکته: از عکس های عمودی استفاده کنید آن را روی عرض 600 پیکسل درجه بندی کنید. (نسبت 2:3 یا 1:3.5). اگر هم نمی توانید دستی این کار را انجام بدهید می توانید از نرم افزار Canva استفاده کنید که منبعی از عکس های رایگان است و حتی می توانید برای خود شخصی سازی شان بکنید.

اگر می خواهید خیلی حرفه ای تر عمل کنید می توانید وب سایت فروش آنلاین تان را به پینترست وصل کنید که برای این کار حتما باید اکانت بیزینس داشته  باشید. از این طریق با هر پین که عکس محصول در آن ارائه شده قیمت هم درج می شود و کاربر می تواند از طریق گزینه Add to bag مستقیما از خود پینترست محصول را از شما خریداری کند. حالا چطور وب سایت را به پینترست وصل کنیم؟

  • نحوه اتصال وب سایت وردپرسی به پینترست

همانطور که گفتیم برای اینکه یک پینترست بیزینسی تمام و کمال داشته باشیم باید وب سایت را به پینترست وصل کنیم. اما این اتصال چگونه صورت می گیرد؟

برای شروع باید کد پینترست را به سایت اضافه کنیم. برای این کار باید از افزونه یواست سئو کمک بگیریم. این افزونه کمک می کند که یک متا تگ پینترست را به سایت اضافه کنید و برای این کار فقط باید کد را از پینترست به افزونه اضافه کنیم. با این کار پینترست می تواند به اطلاعاتی که برای فروش محصول از وب سایت شما نیاز دارد دست پیدا کند.

  1. فعالیت مداوم داشته باشید

حالا که اکانت تان را فعال کرده اید باید در پینترست فعالیت مداوم داشته باشید تا دیده شوید. باید به طور منظم محتوا در پروفایل تان به اشتراک بگذارید و هم چنین میزان استقبال ها از پست ها را بررسی کنید و ببینید مخاطب نسبت به کدام پین ها واکنش بهتری داشته است و بر اساس آن محتواهایتان را بهبود ببخشید.

در پینترست فعالیت مداوم داشته باشید
باید در پینترست فعالیت مداوم داشته باشید تا دیده شوید

نکته: برای اینکه در ذهن مخاطب ماندگار شوید سعی کنید روزانه حداقل 2 تا 5 پین به اشتراک بگذارید. حتی می توانید با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند Buffer این پروسه را اتوماتیک کنید. این نوع اپلیکیشن ها عکس ها را از شما می گیرند و طبق زمان بندی که شما خودتان تعیین می کنید عکس مورد نظر را منتشر می کنند.

  1. با پروفایل هایی نزدیک به حوزه کاری خودتان ارتباط برقرار کنید

جالب است بدانید که ویژگی منحصر به فرد پینترست این است که افراد با سلایق مشترک را دور هم جمع می کند. این سلایق می تواند در حوزه مد و فشن ، دکوراسیون داخلی و … باشد.

به خصوص برای کسب و کارهای فعال در پینترست این موضوع باید خیلی مهم باشد که اطرافشان را با صفحاتی هم جنس فعالیت خودشان پر کنند. چرا که می توانید از فالوئرهای این صفحات استفاده کنید و شبکه ارتباطی گسترده تری بسازید. از این راه می توانید مخاطب مرتبط و مورد نظرتان را راحت تر پیدا کنید و به اصطلاح نتورکینگ انجام بدهید.

  1. قدرت کامنت را دست کم نگیرید

برای صفحاتی که دوست دارید کامنت های مثبت بگذارید. این کار باعث عمل متقابل می شود و باعث می شود افراد بیشتری هم برای شما کامنت بگذارند. واقعیت این است که کامنت ها نقش بسیار تعیین کننده ای در نرخ تعامل (نرخ اینگیجمنت) صفحه دارند و نرخ تعامل بالا هم باعث می شود در میان صفحات دیگر برجسته تر بشوید و افراد بیشتری شما را ببینند. پس سعی کنید کاربر را ترغیب به گذاشتن کامنت کنید و با او گفتگو کنید.

دانلود فیلم از پینترست

برای دانلود فیلم از پینترست و همچنین دانلود عکس از پینترست، می توانید url عکس یا فیلم را در سایت دانلود ویدیوهای پینترست با لینک https://catch.tube/ قرار داده و عکس و فیلم پینترست را به راحتی دانلود کنید.

نکاتی که بهتر است برای افزایش تلاش های بازاریابی تاندر پینترست رعایت کنید:
  • بوردتان را دسته بندی کنید: وقتی که بورد تان را در پینترست به طور منظم دسته بندی می کنید مخاطب خیلی راحت تر می تواند به محتوای مورد علاقه اش دسترسی پیدا کند. نه تنها این کار باعث افزایش نرخ تعامل می شود بلکه حتی باعث می شود فالوئرهای وفادار هم پیدا کنید.
  • گروه های محبوب را پیدا کنید: در پینترست بورد های مختلف می توانند با هم گروه بسازند. برای پیدا کردن گروه ها می توانید از اپلیکیشن هایی مثل PinGroupie استفاده کنید. بهتر است برای معرفی و بیشتر دیده شدن برندتان در این گروه ها شرکت کنید و خودتان را ارائه کنید.
  • لوگوی برندتان را پایین هر عکس اضافه کنید: این کار باعث می شود مخاطب با آپلود هر عکس لوگوی برندتان را هم ببیند و به این شکل بهتر در ذهن مخاطب تان می مانید.

در کل همه این اقدامات باعث می شود در پینترست بهتر بیزینس تان را پروموت کنید.

جمع بندی

پینترست یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی با بیش از 200 میلیون کاربر جهانی است که غیر از پلتفرم شخصی بستری را برای کسب و کارها فراهم آورده تا به طور حرفه ای در این شبکه فعالیت کنند و به بازاریابی و فروش بپردازند. شاید پینترست را نتوان هم رده ی شبکه اجتماعی قدرتمندی مثل اینستاگرام به حساب آورد اما با این وجود برای هر کسب و کاری ضروری است که در کنار روش های دیگر بازاریابی اش از این شبکه با پتانسیل استفاده کند تا موفقیت بیشتری را در ارائه برندش رقم بزند. تا وقتی که این شبکه این همه امکانات را رایگان برای ما فراهم کرده چرا بهره نبریم؟!

منبع ؛ dmacourse

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *