۱۲ راز قدرتمند تولید محتوا در اینستاگرام

در این مقاله من قصد دارم ۱۲ رمز و راز تولید محتوا در اینستاگرام را با شما به اشتراک بذارم. این اسرار به شما در انتشار محتوای مناسب ، ایجاد یک رابطه صمیمی با مخاطبین و در نهایت فروش عالی کمک می کند.

راز اول تولید محتوا در اینستاگرام : تقویم محتوا داشته باش

یکی از مهمترین بخش های بازاریابی در اینستاگرام ، حفظ یک برنامه ثابت و مکرر در تولید و انتشار محتواست. گرچه بیشتر بازاریابان رسانه های اجتماعی می دانند که انتشار برنامه ریزی شده محتوا خوب است ، ولی همه آنها نمی دانند راه هایی برای آسانتر کردن روند برنامه ریزی محتوا وجود دارد.

تقویم محتوا (تولید محتوا در اینستاگرام)
تقویم محتوا (تولید محتوا در اینستاگرام)

با استفاده از برنامه های جانبی مانند بافر می توانید یک تقویم محتوا را برای بازاریابی اینستاگرام خود ایجاد کنید. مزیت بزرگ استفاده از ابزاری مانند بافر این است که شما می توانید پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید – از جمله هشتگ ها و کپشن ها – به این معنی که می توانید هر روز وقت کمتری را صرف نگرانی در مورد اینکه چه محتوایی در اینستاگرام قرار دهید، بگذرانید. به این ترتیب زمان بیشتری برای تعامل با فالوورها و مشتریان خود خواهید داشت و حضور خود را در رسانه های اجتماعی پر رنگتر می کنید.

راز دوم بازاریابی در اینستاگرام : هشتگ های مناسب

انتخاب هشتگ های مناسب می تواند باعث رشد نرخ دیده شدن پست های  شما شود. هشتگ های مناسب تأثیر زیادی در تعامل مخاطبان با پست های شما می گذارد و می توانند یک عامل تعیین کننده برای انتقال محتوای شما به بازار هدفتان باشد.

هشتگ گذاری (بازاریابی در اینستاگرام)
هشتگ گذاری (بازاریابی در اینستاگرام)

اگرچه استراتژی های مختلفی در هشتگ گذاری وجود دارد، اما استفاده ی ترکیبی از هشتگ های مرتبط می تواند مثمر ثمر باشد. من در تجربه خودم دریافتم که مؤثرترین هشتگ ها مواردی هستند که به صورت محلی یا مستقیم با پست شما مرتبط هستند.

اگرچه استفاده از هشتگ هایی مانند “love#” یا “#عشق” و… ممکن است میلیون ها لایک داشته باشد، اما معمولاً این لایک ها از سمت ربات ها انجام می شوند و این یک آمار فیک است که نتیجه ای برای کسب و کار شما ایجاد نمی کند. درعوض، از هشتگ هایی استفاده کنید که مشتری هدفمند کسب و کارتان را پیدا کنید. هر چقدر هشتگ های شما خلوت تر و جزئی تر باشد نتیجه بهتری خواهید گرفت.

راز سوم در تولید محتوا : از قبل پستتان را پیش نویس کنید

اگر هنوز مطمئن نیستید که از برنامه های جانبی برای برنامه ریزی انتشار محتوا استفاده کنید؛ یک راه حل برای صرفه جویی در زمانتان وجود دارد.

یک ویژگی اینستاگرام که کمتر شناخته شده، قابلیت پیش نویس کردن پست است. وقتی تصویر یا ویدیویی را به برنامه اضافه می کنید، کپشن را بنویسید و هشتگ های مورد نظرتان را وارد کنید، اما محتوا را منتشر نکنید. سپس دکمه بازگشت را بزنید و گزینه ذخیره پیش نویس را بزنید، در این حالت می توانید پست خود را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید. این کار، به شما این امکان را می دهد که هر زمان بخواهید پست تان را منتشر کنید فقط با کلیک روی پست پیش نویس شده و زدن گزینه ی انتشار، آن را منتشر کنید.

پست پیش نویس (تولید محتوا)
پست پیش نویس (تولید محتوا)

هر چند که استفاده از قابلیت پیش نویس به خوبی استفاده از ابزارهای برنامه ریزی نیست، ولی می توانید با استفاده از این قابلیت پست هایتان را آماده برای انتشار کنید. البته پیشنهاد من به شما استفاده از کریتور استودیو فیسبوک است.

راز چهارم : از برنامه های ادیت عکس و فیلم استفاده کنید

در تمام مدتی که من از اینستاگرام استفاده کردم، با صدها برنامه ادیت عکس و فیلم آشنا شدم که روش استفاده از این پلتفرم را تغییر داده اند. تولید محتوا در اینستاگرام شدیدا وابسته به خلاقیت و ذوق شما در خلاقیت است. در این بخش دو برنامه مفید و کاربردی در زمینه ادیت عکس رو براتون معرفی میکنم:

نرم افزار PicsArt

PicsArt – Photo Studio کامل ترین، بهترین و قدرتمندترین اپلیکیشن ادیت تصویر برای اندروید و آی او اس  است که با دانلود بیش از ۵۰۰ میلیون بار و با دارا بودن امتیاز ۴.۲ از ۵ در پلی استور محبوب ترین فوتو ادیتور به شمار می رود.

با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل  خود می توانید یک استودیوی عکس فوق العاده را برای خود به ارمغان بیاورید و با استفاده از ابزارهای بی نظیری که در اختیار شما قرار می دهد تجربه ی کار با بهترین و کامل ترین برنامه فوتو ادیتور را داشته باشید. این اپلیکیشن تمام ابزارهایی را که برای ویرایش تصویر احتیاج دارید را در اختیارتان قرار می دهد و شما این امکان را در اختیار دارید تا از میان ده ها افکت فوق العاده در دسته بندی های منحصر به فرد به صورت دلخواه بر روی عکس هایتان استفاده کنید و رنگ و رویی تازه به عکس هایتان ببخشید.

نرم افزار inshot

نرم افزار اینشات (Inshot) یکی از بهترین‌های اندروید جهت ادیت ویدیو و البته عکس به حساب می‌آید. شما می‌توانید این برنامه را برای گوشی اندروید خود از گوگل پلی دریافت کنید. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید عکس‌ها را در کنار هم قرار داده و در هر نوع گوشی که دارید، با استفاده از فیلترها و افکت‌های جذاب و چیدن عکس‌ها در کنار هم یک اسلاید شو (Slideshow) هیجان انگیز بسازید. در این بخش قابلیت‌های نظیر اضافه کردن متن به تصاویر یا تغییر سایز آن‌ها و حتی کراپ کردن (Crop) نیز قرار داده شده ‌است که می‌تواند به زیبایی هر چه بیشتر اسلایدشو و کلاژ شما کمک کند.

در مورد اضافه کردن متن به تصویر نیز باید بگم که این برنامه از فونت فارسی پشتیبانی می‌کند و کاربران ایرانی می‌توانند از آن استفاده کنند. از دیگر قابلیت‌های جالب این برنامه می‌توان به استیکرها و انیمیشن‌های آن اشاره کرد که تنوع بسیار بالایی نیز دارند و با استفاده از آن ها می‌توانید ویدیوهای خلاقانه ای بسازید.

برای دانلود نسخه حرفه ای نرم افزار پیکس آرت (اندروید) همین الان روی دکمه زیر کلیک کنیددانلود مستقیم

picsart icon
تولید محتوا

برای دانلود نسخه حرفه ای نرم افزار اینشات (اندروید) همین الان روی دکمه زیر کلیک کنیددانلود مستقیم

inshot icon
تولید محتوا در اینستاگرام

راز پنجم تولید محتوا در اینستاگرام : پیج خود را یکپارچه کنید

اگر چه این ایده برای هر پیجی مناسب نیست، اما ایجاد یک پیج یکپارچه در اینستاگرام، یک تکنیک بصری است که پیج شما را به یک گالری زیبا و بی نظیر برای طرفداران و مشتریان بالقوه تبدیل می کند.

پیج یکپارچه (اینستاگرام مارکتینگ)
پیج یکپارچه (اینستاگرام مارکتینگ)

برای انجام این کار و طراحی یک الگوی مناسب می توانید از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید. این مورد کمی روند انتشار پست هایتان را محدود خواهد کرد ولی در عوض پیج جذاب تری از نظر مخاطبانتان خواهید داشت.

راز ششم تولید محتوا در اینستاگرام : محتوای پشت صحنه تولید کنید

در بین پست های  معرفی محصول و محتوایی پیجتان، یکی از بهترین ایده ها برای تولید محتوا در اینستاگرامانتشار تصاویری از پشت صحنه کسب و کار و فعالیت خودتان است. مخاطبان در هر پلتفرمی علاقه مند به دیدن پشت پرده ی تصاویر و ویدیوهای شما هستند و با دیدن روند تولید محتوای شما حس بهتری نسبت به شما پیدا خواهند کرد

پشت صحنه (تولید محتوا در اینستاگرام)
پشت صحنه (تولید محتوا در اینستاگرام)

علاوه بر این، می توانید شواف کنید. به عنوان مثال، کارمندان یا روند کاری شرکت خود را به نمایش بگذارید. این نوع پست ها جذاب هستند و می توانند به شما در ایجاد ارتباطات قوی تر با طرفداران ، پیروان و مشتریان بالقوه کمک کنند.

راز هفتم : نظرات کاربران را به اشتراک بگذارید

هنگام تصمیم گیری در مورد خرید، تایید دیگران می تواند معجزه کند. اگر به دنبال استفاده از اینستاگرام به عنوان راهی برای رونق بخشیدن به فروش برای کسب و کارتان هستید، ایده جالب دیگر، تولید محتوا از نظرات مشتری است. این یک تکنیک است که بگوییم محصولمان از دیدگاه مشتریان بهترین است اما نشان دادن نتایج مشتریان قبلی به مشتریان بالقوه واقعاً می تواند به ایجاد درک مثبت مشتری از برند شما کمک کند.

یک عکس یا ویدیو در رابطه با این نوع محتوا قرار دهید و در کپشن توضیحات کامل در رابطه با محصول و نتایج حاصله از سمت مشتریان را بنویسید. سپس شخصی را که از آن در محتوای خود نقل می کنید تگ کنید. اگر به دنبال مشتریان محلی هستید، ارسال نتایج به صورت ویدیویی می تواند مؤثرتر باشد. البته توصیه می کنم از این قابلیت در استوری های اینستاگرام استفاده کنید.

راز هشتم بازاریابی در اینستاگرام : تبلیغات و البته تخفیفات

هم اکنون استفاده از اینستاگرام به عنوان یک بستر برای به اشتراک گذاشتن سریع تخفیف ها و تبلیغات راهی کم هزینه و به صرفه است. انتشار تخفیف محصولات و خدماتتان (در یک پست یا در استوری) روشی ساده  و سریع برای جذب مخاطبان شماست. البته استفاده از یک دعوت به اقدام کاملا واضح می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت شما داشته باشد.

شاید پیج شما در ابتدا برای مخاطبانتان جذاب باشد؛ اما پس از مدتی ممکن است فالوورهای شما، علاقه خود را نسبت به برند شما از دست بدهند. درگیر نگه داشتن آنها با تولید محتوای متنوع به شما کمک می کند تا آنها را همیشه فعال نگه دارید.

راز نهم : لایو برگزار کنید

برگزار کردن لایو اینستاگرام یک استراتژی بازاریابی قدرتمند است که شما به کمک آن ارتباط بهتر و عمیق تری با مخاطب برقرار می کنید. برندهای مختلف در سراسر جهان در تلاشند تا با استفاده از استراتژی های مختلف لایوهای تاثیرگذارتری در این پلتفرم برگزار کرده و با این کار حس اعتماد بیشتری در مخاطب ایجاد می کنند.

لایو (تولید محتوا در اینستاگرام)
لایو (تولید محتوا در اینستاگرام)

بسته به اهداف تجاری خود می توانید از روش های مختلفی از لایو استفاده کنید. اگر به دنبال تقویت ارتباط نام تجاری خود با طرفداران هستید، لایو پرسش و پاسخ روشی عالی برای شروع است.

می توان از لایو برای مقاصد زیادی استفاده کرد، برای مثال می توان آموزش استفاده از یک محصول، آموزش یک ابزار یا اطلاع رسانی در مورد جدیدترین اخبار برند خود را در لایو بیان کنید.

راز دهم تولید محتوا در اینستاگرام : مستمر از استوری استفاده کنید

گرچه استوری اینستاگرام اکنون بسیار گسترده است، اما نکته مهم این است که دقیقاً چگونه می توان به بهترین شکل از این قابلیت استفاده کرد. آنچه در مورد استوری بسیار مهم است این است که همیشه در فید مخاطبانتان نمایش داده می شوید و با کمی برقراری ارتباط با مخاطبانتان، می توانید در صدر استوری ها ظاهر شوید. ترتیب نمایش استوری ها بر اساس فعالیت کاربر و الگوریتم اینستاگرام طبقه بندی می شوند. بخش بزرگی از بازاریابی در اینستاگرام در استوری اتفاق می افتد.

استوری (تولید محتوا در اینستاگرام)
استوری (تولید محتوا در اینستاگرام)

سعی کنید روند داستان گویی داشته باشید و علاوه بر اون در استوری ها مخاطبان را به تعامل بیشتر مجبور کنید. مثل استفاده از نظرسنجی، رای گیری، پرسش و پاسخ و…

راز یازدهم : استفاده از پست های کاروسلی

با استفاده از پست های کاروسلی می توانید حداکثر تا ۱۰ عکس و یا ویدیو ۱ دقیقه ای را در یک پست منتشر کنید. مخاطبان نیز در این صورت تعامل بهتری با محتواهایتان برقرار می کنند. این یک تغییر ساده است که به شما امکان می دهد چندین رسانه (عکس و فیلم) را به در قالب یک پست اینستاگرام ارسال کنید. این نوع پست ها بهترین امکان برای انتشار پست های داستانی هستند.

پست کاروسل (تولید محتوا)
پست کاروسل (تولید محتوا)

راز دوازدهم در اینستاگرام مارکتینگ : همکاری با اینفلوئنسرها

بازاریابی اینفلوئنسری در اینستاگرام بسیار ترویج پیدا کرده است. اگر شما یک کاربر مشتاق مثل من هستید، می بینید که پست های تبلیغاتی همیشه از طرف یک مصرف کننده ی محصول یا خدمات که فالوورهای زیادی دارد روایت می شود. با این حال ، به ندرت می بینم که کسب و کارهای کوچکتر از این نوع بازاریابی در اینستاگرام استفاده کنند. می توانید به نسبت بزرگی کسب و کارتان از اینفلوئنسرهای مختلفی کمک بگیرین.

اینفلوئنسر (اینستاگرام مارکتینگ)
اینفلوئنسر (اینستاگرام مارکتینگ)

جهت استفاده از بازاریابی اینفلوئنسری ابتدا بایستی در مورد چهره های بزرگ اینستاگرام در حوزه ی کاریتان تحقیق کنید. پس از یافتن مناسب ترین اینفلوئنسر برای معرفی محصولات و خدمات خود به آن ها دایرکت ارسال کنید و از آن ها شرایط همکاری را جویا شوید.

نتیجه گیری:

بازاریابی و تولید محتوا در اینستاگرام چندان کار پیچیده ای نیست. شما می توانید با آموزش اصولی و کمی تمرین، به راحتی در اینستاگرام فعالیت کنید

منبع : چاوید مقدم

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *