معرفی113 نوع فرمت محتوایی برای ایده گرفتن

هنگامی که با افراد مختلف صحبت کردیم، اکثراً بر این باور بودند که روبرو شدن با ایده‌های محتوا و سازماندهی تقویم بازاریابی خود، دشوار است.

گاهی اوقات با خود می‌گویید چقدر خوب می‌شد اگر ایده‌ای در سر داشتید که بتوانید با کمک آن، تأثیر بازاریابی خود را 10 برابر کنید.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله‌ای را ارائه کنیم که با کمک آن بتوانید تمامی انواع محتوا را با تقویم بازاریابی خود سازماندهی کنید.

بعد از خواندن این مقاله، گزینه‌های محتوایی بیشتری در اختیار خواهید داشت و در حال حاضر حتی می‌توانید محتوای سفارشی خود را نیز اضافه کنید تا به شما کمک کند دقیقاً همان چیزی را سازماندهی کنید که برای تیم بازاریابی‌تان بیشترین اهمیت را دارد.

از این مقاله چه انتظاری باید داشته باشید؟ ایده

بنابراین برای اینکه به شما کمک کنیم بتوانید تصمیم بگیرید که کدام نوع محتوا را به تقویم بازاریابی خود اضافه کنید، فهرستی جامع از افکار و ایده‌ها به همراه مثال‌هایی از اینکه بازاریابان چگونه با استفاده از آن‌ها به موفقیت دست یافته‌اند، فراهم کرده‌ایم.

این مقاله برای این نیست که همه چیز را امتحان کنید. بلکه هدف آن، این است که به ایده‌های قابل انجام شما، جامۀ عمل بپوشاند. به جرأت می‌توان گفت که این فهرست، جدیدترین فهرست جامع انواع محتوای بازاریابی موجود در اینترنت است!

با اساسی‌ترین انواع محتوا شروع کنید

1. مقالات

ممکن است اخبار شرکتی، اعلامیه‌های محصول و هزاران داستان دیگر داشته باشید که لایق بازگو کردن هستند. شما نیز می‌توانید همانند یک روزنامۀ یا مجله سنتی، به انتشار مقالات بپردازید.

به عقیدۀ جو پولیتزی (Joe Pulizzi)، پدرخواندۀ بازاریابی محتوا، شرکت‌ها اکنون درواقع انتشاراتی هستند. بنابراین برای بازاریابان، منطقی است که برای مجاب کردن مخاطب به تعامل بهتر، از جهان انتشارات سنتی الگوبرداری کنند.

2. محتوای صوتی

امروزه پادکست‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. همچنین فرصت‌های زیادی وجود دارد که بتوانید محتوای متنی را به محتوای صوتی تبدیل کنید.

با استفاده از ابزارهای ساده‌ای مانند Audacity، می‌توانید خودتان کتاب‌های الکترونیکی، پست‌های وبلاگ و دروس دانشگاهی‌ها را ضبط کرده، روی سرویس‌های هاستی مانند Libsyn قرار داده و با استفاده از پلاگین‌های پادکستی مانند Podcast Motor Player  و Smart Podcast Player from Pat Flynn، فایل‌های صوتی را در محتوای خود ضمیمه کنید.

Smart Podcast Player from Pat Flynn

3. پست‌های وبلاگ

پست‌های وبلاگ را می‌توان در قالب‌های بسیاری استفاده کرد ولی به طور معمول برای آموزش بکار گرفته می‌شوند. پست‌های وبلاگ معمولاً حداقل 1500 کلمه دارند و به مخاطب کمک می‌کنند که خودش مشکلاتش را حل کرده و از کاری که می‌کند احساس قدرت کند. همچنین در پست‌ها، دربارۀ اینکه چرا مخاطب باید از محصول یا خدمات شما استفاده کند، دلیل کافی ارائه می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که اشخاصی که به طور منظم وبلاگ‌نویسی انجام می‌دهند، بیشتر احتمال دارد به اهدافشان برسند.

4. مطالعات موردی

مطالعه موردی، داستان موفقیتی که مشتری در هنگام استفاده از محصول یا سرویس شما تجربه می‌کند را بازگو می‌کند. این مطالعات می‌توانند قالب‌های مختلفی مانند ویدیو یا متن داشته باشند و شواهدی قوی هستند که باعث تشویق مشتریان برای بررسی کسب‌وکار شما به عنوان راه حلی برای چالش‌هایشان می‌شود.

نمونه مطالعات موردی

فرمول رایج برای مطالعات موردی، متشکل شده‌است از: مشکل قبل از تغییر، نحوه تغییر مشتری و نتایج بعد از تغییر.

5. کتاب‌های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی، بهترین روش برای تقسیم کردن محتواهای بلند در قالب چند فصل کوتاه‌تر است. یکی از روش‌های آسان برای تهیۀ کتاب الکترونیکی، انتخاب پست‌هایی از میان پست‌های موجود در وبلاگ خود است که به طور منطقی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

6. دوره‌های الکترونیکی

طبق تجربه، محتوایی بهتر از دورۀ الکترونیکی برای ثبت‌نام‌های آزمایشی وجود ندارد. دوره‌های الکترونیکی می‌توانند قالب‌های زیادی به خود بگیرند به طور مثال این استراتژی می تواند شامل فصل های درسی متنی (که به کوئیزهایی ختم می‌شوند)، دارای کارگاه های آموزشی متمرکز بوده و به دانشجویان کمک کند از طریق گروه های مجازی دوره، با یکدیگر در ارتباط باشند. بعد از اتمام دوره، در صورت اشتراک‌گذاری استراتژی بازاریابی خود ، برای دانشجویان مدرک ارائه خواهد شد.

روش دیگر برای پیاده‌سازی یک دورۀ الکترونیکی، تنظیم اتوماسیون بازاریابی با ارائه‌دهندۀ سرویس ایمیل شماست. به محض ثبت نام برای یک فهرست ایمیل مشخص، قادر خواهید بود هر یک از درس‌ها را برای دانشجویان ایمیل کنید.

نمونه دوره الکترونیکی

7. بازاریابی ایمیل (ایمیل مارکتینگ)

ایمیل مارکتینگ یکی از مؤثرترین روش‌ها برای دستیابی مداوم به مخاطب است. به بیان ساده، در این روش محتوای مناسب بازنویسی‌شده و به مشترکین فرستاده می‌شود.

8. اینفوگرافی

اینفوگرافی‌ها، پژوهش‌ها را در قالبی قابل درک به شکل تصویر نشان می‌دهند. از آنجایی که آن‌ها طویل و باریک هستند، رکورد به اشتراک گذاشته شدن را در اختیار دارند. به خصوص اینکه ذاتاً برای پینترست بهینه‌سازی شده‌اند.

نمونه اینفوگرافی

9. خبرنامه‌ها

خبرنامه‌ها شامل محتوای اخیر شما یا رویداد‌ها و رخدادهایی هستند که به تازگی در حوزۀ کسب‌وکار شما اتفاق افتاده‌است. بدین ترتیب اطاعات با ارزشی در قالب یک محتوای واحد در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

نمونه خبرنامه

خبرنامه‌های ایمیلی این روزها بسیار محبوب هستند. اگرچه همچنان می‌توانید عیناً آن را چاپ کرده و به فالوورهای خود ارسال کنید. چراکه 6% از بازاریابان از این رویکرد استفاده می‌کنند.

10. تصاویر

محتوای عالی با طراحی ضعیف، محتوایی ضعیف است. گاهی اوقات، لازم است که تصاویری تازه تهیه کنید و از تصاویر موجود استفاده نکنید.

گرایشات، گیف‌های انیمیشن، کامیک‌ها، کارتون‌ها و حتی اسکرین‌شات‌ها، همگی می‌توانند محتوای بصری ارزشمندی باشند.

11. پادکست

پادکست‌ها، راهی موثر برای ارتباط با افرادی هستند که در رفت‌وآمد یا در حال دوش گرفتن می‌باشند. ۵۷ میلیون نفر از مردم آمریکا به طور منظم به پادکست‌ها گوش می‌دهند و یک شنونده به طور میانگین هر هفته پنج پادکست را بررسی می‌کند.

نمونه پادکست

این نوع محتوا را مانند یک روش آموزشی یا سرگرم‌کننده برای رسیدن به مخاطبان خود از طریق پخش صدا توسط خروجی‌های مانند iTunes، stitcher، SoundCloud و Google play در نظر بگیرید.

12. سخنرانی

وبینارها، نشست‌ها، کنفرانس‌ها و سایر محفل‌ها اغلب مستلزم سکوهایی برای کمک به دیده‌شدن هستند. می‌توانید به سادگی این سخنرانی‌ها را توسط SlideShare هدف‌گذاری کرده و پخش کنید. سپس، می‌توانید آن SlideShare را مانند مثال زیر، در پست‌های وبلاگ ضمیمه کنید:

نمونهSlideShare

13. پروموشن‌ها

پروموشن‌های مخصوص، می‌توانند خیلی چیزها را در دنیای بازاریابی پوشش دهند. یک ایده خوب در این بخش، برنامه‌ریزی برای پروموشن یک رویداد صنعتی، تعطیلات، رویداد‌های فصلی یا سایر رویدادهای وابسته به زمان است.

نمونه پروموشن

به عنوان مثال، فروشگاه‌های آنلاین و شرکت‌های سرویس ابری SaaS، رویدادهای فروش برپایۀ پروموشن را برای دوشنبه سایبری (Cyber Monday) برنامه‌ریزی می‌کنند.

14. کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی

چه می‌شد اگر به جای پست کردن یک پیام واحد در شبکه‌های اجتماعی برای درگیر کردن مخاطب خود، یک صف 10 الی 30 تایی از پیام‌ها را در تمام شبکه‌های خود زمانبندی کنید؟

نمونه کمپین شبکه اجتماعی

مسلماً تعامل بیشتر خواهد شد. اگر کمپین خود را برای اشتراک‌گذاری وب‌سایت یا وبلاگ خود برنامه‌ریزی کنید، قطعاً ترافیک شما افزایش خواهد یافت.

15. ویدیو

در سال 2017، برخی افراد پیش‌بینی کردند که 74% ترافیک اینترنت، برای ویدیو خواهد بود.

نمونه ویدیو

ویدیوها برای نشان دادن فرهنگ، نسخه‌های آزمایشی محصولات، سرویس‌ها، تبلیغات، رضایت‌مندی مشتریان و مطالعات موردی، استخدام تیم، رویداد قبل از پروموشن، سرگرمی، آموزش و خیلی چیزهای دیگر، قابل استفاده هستند.

16. وبینار

وبینارها نوعی کلاس هستند که در آن برای مخاطب خود تدریس می‌کنید. یک روز و ساعت را مشخص کرده، رویداد را برای مخاطب خود توضیح داده و وبینار خود را با نکات ظریف و یک میزکار برگزار کنید.

مثال وینبار

17. محتوای وب‌سایت

دربارۀ محتوای معمول سایت فکر کنید. برخی افراد از آن به عنوان محتوای بروشور-مانند یاد می‌کنند. این نوع محتوا در بخش عمیق‌تر قیف قرار می‌گیرد و به مخاطب آموزش می‌دهد که چگونه از محصول یا خدمات شما برای حل چالش‌های خود استفاده کنند.

این نوع محتوا می‌تواند شامل صفحات محصول تجارت الکترونیک یا چیزی فراتر از آن باشد.

چند سال پیش، در مطالعۀ Zero Moment of Truth گوگل، مشخص شد که بیشتر افراد مایلند قبل از خرید، 4/9 بخش از محتوا را بررسی کنند که این نوع محتوا را برای تأثیر در فروش، به شدت قدرتمند می‌سازد.

18. اوراق سفید (وایت پیپر)

 وایت پیپرها اغلب مزایایی که مشتری در ازای استفاده از محصول یا خدمات شما دریافت می‌کند را توضیح می‌دهند. وایت پیپرها بیشتر اوقات در بخش‌های عمقی‌تر قیف بازاریابی برای تشویق مشتری به خرید کردن استفاده می‌شوند.

روش‌های زیر را به عنوان روش‌هایی که چندین نوع محتوا را پوشش می‌دهند در نظر بگیرید

منظور چیست؟ یعنی روش‌های زیر را می‌توانید به هر نوع محتوایی (پست وبلاگ، وبینار، کتاب الکترونیکی و …) که تولید می‌کنید، اعمال کنید.

19. محتوای مهمان

مهمان در اصطلاح بازاریابی، زمانی به کار می‌رود که محتوایی تولیدشده توسط مهمان را قبول، منتشر و اشتراک‌گذاری کنید. شکل رایج این محتوا، وبلاگ‌نویسی مهمان می‌باشد. اگرچه می‌توانید از این روش برای زینت بخشی به وبلاگ خود استفاده کنید.

20. همکاری

مشابه با محتوای مهمان، این نیز بدین معنی است که برای نوشتن محتوا، با شخص یا کسب‌وکار دیگری همکاری کنید. بدین ترتیب، به دانش خارجی و مجموعه مهارت‌های دیگری برای تولید محتوا دسترسی خواهید داشت که به کشف مخاطب بیشتر منجر می‌شود.

نمونه محتوای مهمان

نمونه‌های خوب همکاری شامل کتاب‌های الکترونیکی، وبینارها و الگوها و راهنماهای رایگان می‌باشد.

21. مصاحبه

مصاحبه نیز شبیه به پرسش و پاسخ است و میزبان از مهمان سوال می‌کند. فرمت‌های مصاحبه، برای پادکست‌ها، ویدیوها و حتی محتوای وبلاگ، به خوبی کار می‌کنند.

نمونه مصاحبه

این فرآیند معمولاً هم برای میزبان و هم برای مهمان، ساده است که باعث می‌شود به شکلی عالی از محتوای مبتنی بر همکاری بدل شود. به علاوه، به عنوان میزبان شما می‌توانید هنگام بیرون کشیدن اطلاعات از مخاطب، به اطلاعات او نیز بیفزایید.

22. پرسش و پاسخ / هر سوالی دارید بپرسید

پرسش و پاسخ همواره شکل مؤثری از محتوا بوده‌اند. از مخاطبان خود بپرسید چه سوالی دارند که دنبال جواب آن هستند. سپس محتوای خود را براساس آن بنویسید.

فرمتی مشابه که محبوبیت آن نیز رو به افزایش است، “هر سوالی دارید بپرسید” می‌باشد که در پلتفرم‌هایی مانند reddit یا سایر انجمن‌های رأی‌گیری جای می‌گیرد. با این فرمت، به طور صریح زمانی را مشخص می‌کنید که افراد سوالات خود را مطرح کنند و شما نیز به صورت زنده به آن‌ها پاسخ دهید.

23. نقل‌قول

نقل‌قول‌ها، عباراتی انگیزشی، الهام‌بخش، سرگرم‌کننده و آموزشی هستند که معمولاً از طرف اینفلوئنسرها بیان می‌شوند. نقل‌قول‌ها روشی عالی برای افزایش تعامل در شبکه‌های اجتماعی یا ارائۀ نکات ارزشمند در داخل محتواهای طویل می‌باشند.

برای مثال، اگر قصد داشته باشیم ثابت کنیم که چرا بازاریابان به تقویم سرمقاله برای سازماندهی کارهای خود احتیاج دارند، می‌توانیم از یک اینفلوئنسر برای نقل آن استفاده کنیم:

24. رضایت‌مندی‌ها

رضایت‌مندی نیز نوعی نقل‌قول است اما مستقیم از سوی مشتری در مورد محصول یا سرویس شما بیان می‌شود. این عبارات برای اثبات مقبولیت شما بسیار مناسب هستند و می‌توانید آن‌ها را در صفحات فرود (Landing Pages) وب‌سایت خود قرار دهید.

نمونه رضایتمندی ها

25. اخبار شرکت

کسب‌وکار شما متحول شده و رشد می‌کند تا بتوانید بهتر به مشتریان خود خدمت کنید. هر قدمی که برای بهبود آن برمی‌دارید، داستانی است که ارزش تعریف کردن دارد.

اخبار شرکت اغلب شکل مطالب مطبوعاتی، مقاله، تبلیغات فروش و اطلاع‌رسانی به خود می‌گیرند.

26. اعلامیۀ محصول

اخبار شرکت، به بهبودهای فرایند و داستان‌های فرهنگی مرتبط می‌شوند و اعلامیۀ محصول، نشان می‌دهد در خدماتی که ارائه می‌کنید، چه چیزهایی تازگی دارند.

27. مقایسه

آیا محصولی در حوزۀ صنعت شما وجود دارد که با محصول شما رقابت کند؟ صدالبته که وجود دارد. بدین ترتیب تجریبات حرفه‌ای شما ممکن است برای مخاطب مهم باشد.

برای مثال، وب‌سایت Groove همواره در صفحات فرود سایت خود مقایسه‌ای بین محصول خود و رقبایش قرار می‌دهد.

28. مسابقه

قالب مسابقات بیشتر اینگونه است: شرکت کن و برنده شو. می‌توانید از مخاطب بخواهید کاری انجام دهد و در قبال آن، شانس دریافت جایزه داشته باشد.

29. بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو)

می‌توانید بسیاری از اشکال محتوا را بهینه‌سازی کرده تا به مخاطب خود کمک کنید چیزهایی که منتشر می‌کنید را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند. این روش در تمام محتواهای آنلاین به عنوان چیزی که ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد، اعمال کنید.

وب‌سایت

30. محاسبه کننده

ابزارهای محاسبه‌کننده به مخاطب کمک می‌کنند تا متوجه شود چه مقدار زمان، پول، منابع و … در اختیار دارد. بدین ترتیب متوجه می‌شوند که می‌توانند با استفاده از محصول شما، در مصرف این متغیرها صرفه‌جویی کنند.

31. انجمن‌ها (فروم)

ایجاد یک انجمن به مخاطب راهی نشان می‌دهد که می‌تواند سوالات خود را مطرح کرده و پاسخشان را دریافت کند. این نوع محتوا یک جامعه در پیرامون برند شما ایجاد می‌کند و باعث قوی شدن محتوای تولیدشده توسط کاربر می‌شود.

32. انتشار اخبار

رویداد هیجان‌انگیزی در کسب‌وکار شما رخ داده‌است؟ اخبار قدیمی نیز همچنان می‌توانند برای پوشش رسانه‌ای و جلب توجه مشتری، به کار گرفته شوند.

33. صفحات فرود

صفحات فرود به شما کمک می‌کنند تا مزایای محصول، خدمات یا محتوای خود را به اشتراک بگذارید حین اینکه بازدیدکنندگان خود را ترغیب به خرید می‌کنید.

این صفحات می‌تواند شامل رضایت‌مندی مشتری، مطالعات موردی و آمار و ارقامی باشد که درواقع به مخاطب نشان می‌دهد اگر از محصول شما استفاده نکند، چه چیزی را از دست می‌دهد.

34. صفحات ویژه

صفحات ویژه، نوعی از صفحات فرود هستند که به معرفی ویژگی‌های تنها یک محصول یا یک سرویس، اختصاص داده می‌شوند. این نوع محتوا به ویژه زمانی که با بازاریابی پولی موتور جستجو برای هدایت ترافیک کلیدواژه به وب‌سایت شما همراه می‌شود، کارایی بسیار بالاتری خواهد داشت.

35. سایت‌های کوچک (میکروسایت)

آیا مطلبی برای گفتن دارید که در یک صفحه فرود یا ویژه نمی‌گنجد؟ بسیار خب. می‌توانید برای بازگو کردن داستان پیرامون یک کمپین خاص، از میکروسایت‌ها استفاده کنید.

36. دانشنامه‌/ فرهنگ لغت

احتمالاً با سایت ویکی‌پدیا آشنا هستید که اغلب محتوای آن توسط کاربران نوشته می‌شود. درست مانند انجمن‌ها، دانشنامه‌ها نیز برای مخاطب شما امکان به اشتراک‌گذاری دانش خود با سایر افراد را فراهم می‌کنند. به طوری که از برند شما به عنوان منبع استفاده می‌شود.

37. پیام‌های درون برنامه‌ای

اگر یک اکسترانت (extranet) یا یک محصول SaaS را مدیریت می‌کنید، پیام‌های درون برنامه‌ای برای ارتباط با کاربران خود، بسیار عالی هستند. می‌توانید برای شروع از ابزاری مانند Intercom استفاده کنید.

وبلاگ

38. چگونه …

این روش آموزشی کلاسیک است که در آن به طور صریح به خواننده مطلب توضیح می‌دهید که “چگونه” مشکلی را حل کند. این روش شامل توصیۀ کاربردی و قدم به قدم به مخاطب است به طوری که بتواند خودش مشکلش را حل کند.

39. فهرست‌ها

پست‌های فهرستی (مانند همین مقاله!) بیشتر بر پایۀ ارائۀ ایده قرار دارند تا آموزش!

مثلاً عنوان “10 روش برای افزایش ترافیک وب‌سایت” را در نظر بگیرید. در چنین مقاله‌ای، یافتن ایده بیشتر از یادگیری ویژگی‌ها و اجرای آن‌ها اهمیت دارد.

40. سوالی

عنوان پست وبلاگ سوال، و بدنۀ محتوا جواب آن خواهد بود. این نوع محتوا برای تولیدکنندگان مبتدی محتوا مناسب است که درواقع بتوانند یک پایۀ محتوا برای وبلاگ شما ایجاد کنند.

41. چرا …

بکارگیری کلمه پرسشی “چرا” در عنوان، راهی مناسب برای توضیح رویدادها می‌باشد. این نوع پست‌ها، برای نظرات و همچنین توضیحات واقعی، کاربرد خوبی دارند.

42. روش جدید

برایان دین(Brian Dean) از وب‌سایت Backlinko، فرایندی را برای رتبه بالا گرفتن در موتورهای جستجو اختراع کرد و نام آن را «تکنیک آسمان‌خراش» (Skyscraper Technique) گذاشت. این یک روش جدید است و هم‌اکنون به طور منظم در بازاریابی محتوا و مراجع سئو، مطرح می‌شود. با به اشتراک‌گذاشتن این فرایند توسط برایان دین، بسیاری از افراد لینک محتوای اصلی او را در پست‌های خود به عنوان مرجع قرار دادند.

43. جمع‌آوری (راندآپ)

تعدادی از محتواهای مناسب حوزۀ کسب‌وکار خود را برای یک موضوع مشخص پیدا کرده و سپس یک محتوای فهرستی نوشته و لینک محتواهای مرجع را در آن قرار دهید. محدودیتی در زمان انتشار محتوای مرجع وجود ندارد و می‌توانید محتواهای مربوط به یک هفته، یک ماه، یک سال و … را جمع‌آوری کنید.

44. گردآوری تحقیقات

مخاطبان شما احتمال زیاد سوالاتی دارد که می‌توانید توسط بازنویسی نکات مهم در قالب یک پست وبلاگ جامع، به آن‌‌ها پاسخ دهید.

45. تحقیقات اصلی

برخی افراد هرساله تحقیقاتی انجام می‌دهند تا پیشرفت حاصله در صنعت وبلاگ‌نویسی را مشاهده کنند. با انتشار این تحقیقات، آن‌ها هزاران بک‌لینک دریافت می‌کنند.

شما نیز می‌توانید همین کار را با استفاده از ابزارهایی مانند SurveyMonkey انجام داده و با یک نظرسنجی از دنبال‌کنندگان خود بخواهید نگرش‌هایشان را با شما در میان بگذارند.

46. بهترین عملکرد

گاهی اوقات، هیچ داده‌ای برای پشتیبانی از آنچه که مخاطب شما باید بداند وجود ندارد. این یک مورد استفاده عالی از بهترین محتواست.

شما می‌توانید از بهترین پست‌های وبلاگ خود برای به اشتراک گذاری فرایندهای گام‌به‌گام، داستان‌های تئوری محور و غیره، استفاده کنید. فقط باید در گفتار خود شفافیت و صراحت را رعایت کنید.

47. شفافیت

شرکت نرم‌افزاری Groove، از طریق محتوای شفافی که  در وبلاگStartup Journey  خود به اشتراک می‌گذارد، توجه کارآفرینان نرم‌افزاری زیادی را جلب کرده‌است.

محتوای شفاف، فرآیند شما را پشت صحنه به اشتراک می‌گذارد (مشابه با محتوای “من چگونه…”). علاوه بر این، می‌تواند حتی عمیق‌تر هم باشد؛ مثلاً به اشتراک گذاری کل درآمد سالانۀ شرکت.

این یک راه عالی برای ایجاد اعتماد بین خود و مخاطبان است. و همانطور که می‌دانیم، مردم از افرادی که می‌شناسند، خوششان می‌آید و اعتماد دارند، خرید می‌کنند.

48. نظرات

روزنامه‌های سنتی اغلب دارای بخش‌های نظر برای مقالاتی هستند که نه توسط داده‌ها بلکه با حکایات پشتیبانی می‌شوند. شما نیز می‌توانید نظرات خود را به اشتراک بگذارید و شروع به صحبت درباره وبلاگ خود کرده تا افراد را به تعامل تشویق کنید.

مطالب بحث‌برانگیز باعث می‌شوند که خوانندگان در مورد رفتار، عقیده و یا حس تعلق سوال کنند. از این ترفند در عناوین وبلاگ خود استفاده کنید.

49. من چگونه…

این‌ها اغلب داستان‌هایی شخصی از موفقیت هستند که به مخاطب در حل مشکلاتش کمک می‌کنند.

برای مثال، اخیراً در سایتی یک دورۀ الکترونیکی استراتژی بازاریابی راه‌اندازی شد و مشخص شد که دغدغۀ بسیاری از افراد، افزایش ترافیک و مشترکین ایمیل است. ما می‌توانستیم برای کمک به این افراد، پست وبلاگی تحت عنوان “چگونه ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهیم” بنویسیم.

این نوع محتوا مانند یک مطالعۀ موردی است که رویکرد شما را در معرض دید قرار می‌دهد.

50. بازبینی محصول

آیا اخیراً محصول یا کتابی را یافته‌اید که مخاطبان‌تان دوست دارند؟ یک مطلب مروری از آن را در قالب یک پست وبلاگ بنویسید.

در CoSchedule، وقتی که کاربران بازبینی‌های خود را منتشر کرده و به اشتراک می‌گذارند، با ارائۀ تخفیف به آن‌ها پاداش می‌دهیم. این کار به ما کمک می‌کند تا کابران را به تولید محتوا تشویق کرده و به مخاطبان بیشتری دست یابیم.

51. فرهنگ

پست‌های فرهنگی، فلسفۀ پشت کسب‌وکار شما را نمایش می‌دهند. برای مثال، در CoSchedule یک دسته از مطالب وبلاگ، به انتشار داستان‌های مربوط به فرهنگ اختصاص داده شده‌است.

شما چه داستان‌هایی را می‌توانید منتشر کنید که فرهنگ‌تان را منحصر به فرد سازد؟ این ایده‌ها می‌توانند رهبری فکری را به صنعت شما القا کنند. کافیست آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

52. استعاره

آیا تا به حال شده پستی را بخوانید و فکر کنید چندین بار قبلاً آن را خوانده‌اید؟ افزودن یک استعاره، خصایص بسیاری را به محتوای شما اضافه می‌کند.

53. پیش‌بینی‌ها

آیا داده‌هایی در اختیار دارید که اثبات کنند رویدادی بزرگ در صنعت شما اتفاق می‌افتد؟ به نظر شما، در سال آینده چه چیزی بر صنعت شما تأثیر خواهد داشت؟ این نوع محتوا باعث جرقه‌ای برای گفتگو شده و قطعا رهبری فکری حوزۀ کاری شما را نشان می‌دهد.

54. شکست‌ها

یادگیری کارهایی که نباید بکنید، به اندازۀ یادگیری کارهایی که باید انجام دهید اهمیت دارد. اشتباهات خود را به اشتراک بگذارید تا دیگران را از مرتکب شدن به آن‌ها، برحذر دارید. این کار نه تنها حس انسان دوستی شما را نشان می‌دهد، بلکه برای مخاطبان نیز مطلبی مفید است.

55. انتشار مجدد

آیا پست‌های قدیمی در اختیار دارید که اگر آن‌ها را به روز و بهینه کنید بهتر خواهند شد؟ زمانی را برای بهبود و انتشار این پست‌ها در نظر بگیرید. گویی انگار محتواهای جدیدی به وجود آمده‌اند.

این فرآیند نه تنها باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود (چراکه مجبور نیستید یک پست وبلاگ جدید را از نو تولید کنید)، بلکه می‌تواند به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو، افزایش ترافیک و همچنین مشترکین ایمیلی که از طریق آن محتوا دریافت می‌کنید نیز، کمک کند.

56. نظرات

شما می‌توانید با خواندن نظرات پست‌های وبلاگ و همچنین نوشتن نظرات خودتان برای پست‌های وبلاگ که می‌خوانید، اعتبار و رهبری فکری ایجاد کنید. این فرآیند همچنین می‌تواند به شما کمک کند ایده‌های جدید برای محتوا خلق کرده و به ایده‌های دیگران نیز زینت دهید.

به عنوان مثال، ما تاکنون چندین پست وبلاگ در مورد انواع محتوا نوشته‌ایم. قبل از اینکه شروع به نوشتن همین مقاله‌ای که در حال حاضر در حال مطالعۀ آن هستید کنیم، نظرات سایر پست‌های را خواندیم تا این مقاله را به محتوایی جامع‌تر بدل کنیم.

فایل صوتی

57. پست‌های صوتی وبلاگ

Social Media Examiner، پست‌های وبلاگ را منتشر کرده و سپس منتظر آمار می‌مانند. بعد از آن، پادکست‌های مخصوص پست وبلاگ را در موفق‌ترین محتوای خود ضمیمه می‌کنند.

این روشی مفید برای آن است که مخاطبان به جای خواندن مطالب شما، به آن‌ها گوش فرادهند. مانند اینکه برای دنبال‌کنندگان خود، قصه تعریف می‌کنید.

58. پادکست‌های مصاحبه

در این شکل، معمولاً شخصی را برای نشست پرسش و پاسخ دعوت می‌کنید.

می‌توانید براساس استعدادهای مهمان‌های خود، سوالاتی متفاوت طرح کرده و یا می‌توانید از سوالاتی یکسان پادکست‌های مصاحبه‌ای خود استفاده کنید.

59. پادکست‌های قطعه‌ای

با مراجعه به این لینک، نمونه چنین پادکستی را مشاهده کنید.

60. پادکست‌های واحد

در این پادکست‌ها، تنها خودتان صحبت می‌کنید. این نوع پادکست‌ها برای پاسخ دادن به سوالات رایج افراد از طریق قسمت‌های کوتاه و سریع، مناسب هستند

61. کتاب‌های صوتی

می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی‌ای را که قبلاً نوشته‌اید، در یک فایل صوتی ضبط کرده و در پست وبلاگ خود ضمیمه کنید.

ایمیل

62. ایمیل‌های پست وبلاگ

متوجه شدیم موفق‌ترین پست‌های وبلاگ‌مان، با آنچه که به ازای هر ایمیلی که برای هر پست ارسال می‌کنیم، تکمیل می‌شوند. این به آن معنی است که ما ایمیلی را به افراد داخل فهرست خود می‌فرستیم که به جذب خوانندگان بیشتر برای محتوا اختصاص‌داده شده‌است.

اگر شما مانند ما هستید، احتمالاً هفته‌ای ۱۰ پست منتشر می‌کنید. یعنی تقسیم‌بندی فهرست شما برای موفقیت بسیار مهم است! چراکه بدین صورت، به مخاطبین خود ایمیل اضافه ارسال نخواهید کرد.

یک راه ساده برای انجام این کار، ارسال پست‌های وبلاگ جدید به کاربرانی است که سابقاً برای خواندن مطالبی مشابه که از طریق ایمیل‌های قدیمی‌تر خود به آن‌ها ارسال کرده‌اید، به وبلاگ شما مراجعه کرده‌اند. بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات ایمیلی، به شما این امکان را می‌دهند که ایمیل‌های خود را براساس کلیک‌خوری و بازشدن تقسیم‌بندی کنید. بدین ترتیب ایمیل‌های کمتر اما هدفمندتری را به مشترکین خود ارسال خواهید کرد.

63. اتوماسیونِ ایمیل

در حالی که موارد کاربردی زیادی برای اتوماسیون وجود دارد، یکی از موارد آسان برای شروع، مسیری برای مشتریان محتوای جدید برند است. پس از ثبت نام، یک ایمیل خوشامدگویی ارسال کنید. سپس با ایمیل‌های اضافی مبتنی بر نرخ کلیک و بازشدن ایمیل اولیه، رفتار مخاطب خود را پیش‌بینی کنید.

ویدیو

64. ویدیوبلاگ

پست وبلاگی که در قالب ویدیو منتشر می‌شود.

65. دمو

نمایش محصول ممکن است دقیقاً نشان دهندۀ دلیل نیاز مخاطب به آن باشد. اغلب این ویدیوها به وضوح نشان می‌دهند که چگونه می‌توانید کاری مطلوب با محصول خود برای مخاطبی انجام دهید که پیش از این مزایای راه‌حل شما را درک کرده‌است.

66. استریم‌های زنده

رویدادها باعث ایجاد فرصت‌هایی فوق‌العاده در استریم‌ها می‌شوند؛ به خصوص برای کسانی که نمی‌توانند به طور فیزیکی حضور داشته باشند. به کنفرانس‌ها فکر کنید.

همچنین فیسبوک این فرصت را به شما می‌دهد که به طور غیر رسمی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

67. فرهنگ

ویدیوهای فرهنگی، راهی عالی برای نشان دادن اتفاقات پشت پردۀ کسب‌وکارتان به مخاطب می‌باشند. این کار فرصتی فراهم می‌کند تا مخاطب، کارکنان شما و چهره‌هایی که روزانه با آن‌ها در ارتباط هستند را مشاهده کرده و یاد بگیرند که چگونه مشکلات خود را با تیم شما برطرف کنند.

رویداد

68. شمارش معکوس

آیا رویدادی در حوزۀ کسب‌وکار شما وجود دارد که بتوانید با یک شمارش معکوس هیجان آن را افزایش دهید؟

برای وبینارها نیز خوب است که تایمر شمارش معکوس را در صفحات فرود خود قرار دهید تا نرخ تبدیل را افزایش دهید (مسلماً ایجاد حس از دست دادن در مخاطب، به شما کمک خواهد کرد).

69. کارگاه

کارگاه‌های آموزشی به طور ویژه در کنار دوره‌ها و کنفرانس‌ها، مناسب هستند. این کارگاه‌ها، در واقع جلسه‌ای برای آموزش عمیق‌تر چیزی هستند که توسط یک جلسه استاندارد، تنها اطلاعاتی سطحی از آن به دست می‌آورید.

به جای یک سخنگو (به عنوان میزبان)، به خود مانند یک معلم فکر کنید. همانند کلاس درس، باید بین معلم و دانشجویان تعامل برقرار شود. حتی زمانی که کارگاه شما با ابزاری مانند Zoom، به طور دیجیتالی برگزار می‌شود.

70. کنفرانس‌ها

این‌ها می‌توانند نشست‌هایی شخصی یا مجازی باشند. به سخنرانان، سخنرانی‌ها، نشست‌های آموزش + سالن‌های نمایشگاه فکر کنید.

71. جلسه

می‌توان با جلسات، شکلی رسمی‌تر و محلی‌تر از کنفرانس را اجرا کرد.

برای مثال، یکی از دوستان من برای یک موسسه بازاریابی کار می‌کرد و تصمیم گرفت تا میزبان جلسه‌ای باشد که آن را “جلسۀ استراتژی محتوای ماهانه” نامید. هر کسی از شهرهای مختلف، می‌توانست برای دیدن یک بازاریاب که در مورد موضوع استراتژی محتوا سخنرانی می‌کند، به این جلسه شرفیاب شود. این کار برای او، راهی مناسب برای ملاقات با بازاریابان و قرار دادن خودش به عنوان یک رهبر فکری بازاریابی در انجمن بود.

72. گفتگوهای توئیتر

در هر هفته، یک زمان و روز خاص را برای ملاقات انتخاب کرده و هشتگی که تمام افراد شرکت‌کننده در گفتگو استفاده خواهند کرد را مشخص کنید. حال چندین موضوع همراه با سوالاتی برای آن گفتگوها را برنامه ریزی کرده و سپس این برنامه را در توئیتر به اشتراک بگذارید. این کاری آسان برای شروع یک گفتگو در توئیتر می‌باشد.

73. آکادمی‌هایی با ارائه مدرک معتبر

Hubspot کاری جالب با برنامۀ معتبر درونگرای خود انجام داد. آن‌ها یک دورۀ آموزشی رایگان ارائه دادند که حدود 4 – 5 ساعت به طول می‌انجامید (که با محتوای ویدیویی کامل می‌شد). بعد از اتمام دوره، می‌توانستید گواهی آن را دریافت کنید.

حال این چه سودی برای Hubspot داشت؟ افرادی که مدرک دریافت می‌کردند، آن را در پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود قرار می‌دادند و افرادی که این گواهی و مدرک را مشاهده می‌کردند، در صدد آن برمی‌آمدند که آن‌ها نیز در دوره شرکت کنند. استراتژی هوشمندانه‌ای برای جلب توجه مخاطبان درست به نظر می‌رسد؛ این طور نیست؟

74. چالش‌ها

NaNoWriMo، رمان‌نویسی ملی ماه می‌باشد و نوامبر هر سال برگزار می‌شود. این رویداد در واقع چالشی برای نوشتن یک رمان در طول یک ماه می‌باشد.

این انجمن خودش را به چالش می‌کشد تا پیشرفت کرده، روزانه هزاران کلمه نوشته و برای شرکت‌کنندگان این فرصت را فراهم می‌کنند که شبکه تشکیل داده، سخنرانی‌های انگیزشی انجام داده و با افراد به صورت انفرادی و آنلاین دیدار کنند.

چه می‌شد اگر کسب‌وکار شما نیز می‌توانست چنین کاری را در حوزۀ کاری خود انجام دهد؟

75. گفتگوهای زنده

این معمولا یک بازی فروش با گفتگو زنده است که در صفحات خاصی از وب‌سایت شما (مانند صفحه قیمت‌گذاری) نمایش داده می‌شود تا به هر سوالی که ممکن است از تبدیل مخاطب شما به مشتری جلوگیری کند، پاسخ دهد. با این حال، شما می‌توانید از این به عنوان یک تکنیک بازاریابی برای تعامل و جمع‌آوری بازخوردها، داده‌ها و ایده‌هایی برای پروژه‌های بازاریابی استفاده کنید.

شبکه‌های اجتماعی

76. انجمن‌ها (فروم‌ها) / Quora / reddit

Quora یک مرجع برای پرسش و پاسخ است. شما می‌توانید با به اشتراک گذاری آزادانه دانش خود در آنجا، نکات بزرگی در مورد رهبری فکری به دست آورده و با لحاظ کردن نام خود در عنوان، برای کسب‌وکارتان اعتبار کسب کنید.

به طور مشابه، صدها زیر-انجمن وب‌سایت reddit، آن را به منبعی عالی برای شما به منظور اشتراک‌گذاری محتوای خود و دریافت ترافیک برای وب‌سایت‌تان، تبدیل می‌کند.

77. انجمن‌های نظرسنجی و به هم پیوسته

صنایع بازاریابی و استارت‌آپ، نمونه‌هایی از انجمن‌های نظرسنجی موفق در اختیار دارند؛ از جملهProduct HuntInbound.org  و  Growth Hackers.

به علاوه، انجمن‌های به هم پیوسته‌ای نیز وجود دارند که می‌توانید محتوای خود را در آن‌ها به اشتراک بگذارید:

  • BizSugar: تکنولوژی، موسسات مالی، بازاریابی و مدیریت کسب‌وکارهای کوچک
  • Boxnutt: اخبار جدید
  • DataTau: داده‌ها
  • Lobsters: تکنولوژی
  • Hacker News: استارت‌آپ / کامپیوتر
  • Triberr: مربوط به وبلاگ

78. شبکه‌های اجتماعی بزرگ

احتمالاً خودتان نام آن‌ها را بدانید:

  • فیسبوک
  • توئیتر
  • پینترست
  • اینستاگرام
  • لینکدین
  • گوگل پلاس
  • تامبلر
  • اسنپ‌چت

همکاری

79. سندیکا کردن

این مربوط به زمانی می‌شود که مقاله‌ای را از وب‌سایت خود برداشته و در جای دیگری به اشتراک می‌گذارید. این روش می‌تواند برای افزایش در معرض قرارگیری محتوای شما مفید باشد. مانند زمانی که Buffer محتوای وبلاگ خود را برای انتشاراتی‌های محبوبی همچون Fast Company و Next Web سندیکا کرد.

پست وبلاگ اصلی:

پست سندیکا شده:

80. پست‌های مهمان وبلاگ

همانطور که می‌توانید (و باید) محتوای وبلاگ مهمان را برای وبلاگ خود قبول کنید، می‌توانید (و باید) برای سایر وبلاگ‌های حوزۀ کسب‌وکار خود، محتوا بنویسید.

81. پادکست‌های مهمان

به جای اینکه خودتان پادکست بسازید، می‌توانید در پادکست سایر افراد به عنوان مهمان حضور پیدا کنید. این یک ایدۀ عالی است؛ چراکه هزینه‌ها و زمانی که برای تهیه و اجرای پادکست مورد نیاز است را حذف می‌کنید. همچنین خیلی سریع به مخاطبان زیادی دست پیدا می‌کنید چراکه به فرد جدیدی برای هر یک از گروه‌های تولیدکنندۀ پادکست بدل خواهید شد.

82. وبینارهای مهمان

این مربوط به زمانی است که به عنوان یک مهمان، دانش خود را از طریق یک وبینار مخاطبان یک کسب‌وکار دیگر به اشتراک می‌گذارید.

83. ارجاعات

اگر یک شرکت نرم‌افزاری هستید، یک URL ارجاعی به کاربران خود بدهید که در ازای گرفتن تخفیف از شما، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

84. بسته‌های تبلیغاتی

به تازگی به یک کنفرانس رفته و به حرف‌های یک بازاریاب در مورد یک مشتری کره تخم آفتابگردان گوش فرادادیم. آن‌ها دستور العمل‌ها، تدارکات و بطری‌های کره آفتابگردان را کنار هم جمع کردند تا به وبلاگ نویسان با نفوذ دسترسی پیدا کنند.

چه اتفاقی افتاد؟ آن‌ها تبلیغات زیادی از طرف وبلاگ نویسان غذایی با رویکرد مخصوص خود بر روی دستور العمل‌ها و همچنین دستور العمل‌های جدیدی برای برند کره آفتابگردان، دریافت کردند.

85. اطلاعیه‌های خدمات عمومی (PSA)

چند سال پیش، بیمارستانی در داکوتای شمالی، چندین PSA را ثبت کرده و آن‌ها را با ایستگاه‌های محلی رادیو به اشتراک گذاشت. بدین ترتیب، نکات مفیدی در مورد این که چه زمانی افراد دچار حمله قلبی می‌شدند، چگونه باید بفهمید آیا کسی سکته می‌کند یا خیر و …، ارائه شد تا بتوانید جانشان را نجات دهید.

این PSA‌ها باعث شد که همگان احساس کنند که بیمارستان، واقعا به شهروندان اهمیت می‌دهد و یک راه فوق‌العاده برای تصویرسازی برند آن‌ها (به ویژه با توجه به رقابت بزرگ‌تر آن‌ها) بود.

86. جوایز

زمانی که به عنوان بازاریاب برای یک شرکت توزیع‌ برق کار می‌کردم، هر سال به بهترین فروشندگان و مشتریان جایزه می‌دادیم. این راهی برای کسب‌وکار ما بود که تلاش‌های مشترک برای رشد را به رسمیت بشناسیم.

87. نظرسنجی تک سوالی

نظرسنجی‌های تک سوالی، نظرسنجی‌هایی هستند که در آن یک سوال پرسیده می‌شود و این سوال ممکن است چندین جواب در پی داشته باشد. شما می‌توانید از ابزارهایی که پیش از این در اختیار شما قرار گرفته‌اند، مانند نظرسنجی‌های توئیتر، برای جمع‌آوری بازخورد در مورد ایده‌های محتوایی و فراتر از آن، استفاده کنید.

88. نظرسنجی چند سوالی

شما می‌توانید از نظرسنجی‌های چند سوالی به منظور جمع‌آوری اطلاعات برای تحقیقات اصلی، ایده‌های محتوایی، بهبود محصول و … استفاده کنید. این نظرسنجی‌ها به طور خاص ابزار مفیدی هستند که به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان خود را بهتر شناخته و حتی بتوانید پرسونای آن‌ها را نیز ایجاد کنید.

89. کوئیز

کوئیزها می‌توانند هم سرگرم‌کننده باشند و هم آموزشی را که از طریق بازاریابی محتوا ارائه می‌کنید، تقویت کنند.

90. مرکز محتوای بازنویسی‌شده

ابزارهایی مانند Uberflip و Pressly وجود دارند که به شما در تهیۀ محتوایی ارزشمند برای مخاطب خود کمک می‌کنند (حتی اگر آن را منتشر نکردید!). مرکز محتوای بازنویسی‌شده، یک کتابخانه از محتوایی است که با استفاده از منابع موجود در اینترنت، برای مخاطب خود تولید کرده‌اید.

چاپ

91. بسته‌های فیزیکی

برای مثال در شرکتی، سه بستۀ متفاوت وجود دارد که برای مشتریان و افرادی که کمک می‌کننند، ارسال شود. این سبد شامل تی-شرت، پوستر، برچسب، نامه تشکر دست‌نویس و … می‌باشد.

92. مجلات

موسسه بازاریابی محتوا، هر ماه یک مجله تخصصی محتوا را منتشر و توزیع می‌کند. این یک راه عالی برای ارتباط با کسانی است که می‌خواهند از تکنولوژی دور باشند.

93. بروشور و صفحات آگهی

به کسب‌کار‌های کوچک محلی با دفاتر حضوری فکر کنید. این متریال‌های بازاریابی چاپی برای ارائه به مشتریان، ضروری هستند.

روش پولی

94. حمایت مالی (اسپانسرشیپ)

آیا کنفرانسی وجود دارد که برای مخاطبان شما محبوب باشد؟ شما می‌توانید از رویدادهایی مانند آن حمایت مالی کنید تا به طور کلی از صنعت پشتیبانی کرده و اعتبار خود کسب کنید.

95. تبلیغات فیسبوک

فیسبوک به شما یک راه عالی برای رسیدن به مخاطبانی می‌دهد که احتمالاً به محصولات و یا خدمات شما علاقمند هستند. شما می‌توانید آگهی‌های خود را بر اساس موقعیت مکانی، علایق، رفتار و … تنظیم کنید.

96. کلمات تبلیغاتی

جستجوی پولی نتایج شما را در صدر صفحه اول گوگل قرار می‌دهد. هدف قرار دادن مترادف‌های کلیدواژه برای پیدا کردن محصولات و یا سرویس‌هایی که پیشنهادی شما توسط مخاطب، مفید است؛ به خصوص هنگامی که شما به صورت ارگانیک برای آن کلمات کلیدی رتبه‌بندی نشوید.

97. محتوای اسپانسرشده و تبلیغات بومی

این مربوط به زمانی است که به یک انتشاراتی برای انتشار محتوا خود هزینه پرداخت می‌کنید. برای این منظور، مجله‌ها از محبوبیت خوبی برخوردارند، اما وبلاگ‌های موفق بسیاری نیز هستند که پست‌های مهمان را به عنوان محتواهای اسپانسرشده قرار می‌دهند.

98. بازاریابی مجدد

 تصور کنید از صفحۀ فرود وب‌سایتی بازدید می‌کنید که مربوط به قهوه است اما خریدی انجام نمی‌دهید. سپس به وب‌سایت دیگری رفته و تبلیغی مشاهده می‌کنید که مربوط به سایت قبلی و قهوه می‌باشد.

این است قدرت بازاریابی مجدد!

99. تبلیغات و بیلبوردها

تبلیغات مجله، تبلیغات روزنامه، بیلبورد و امثال آن‌ها، روش‌های بازاریابی سنتی “مردان دیوانه” (Mad Men) هستند. کلید ارزیابی در اینجا این است که راهی برای مشتریان خود فراهم کنید تا به شما بگویند چرا و در کجا با محصول یا سرویس شما آشنا شده‌اند.

انواع محتواهای مستلزم تکمیل فرم

منظور از این نوع محتواها، ارائۀ محتوایی با ارزش در ازای دریافت آدرس ایمیل کاربر است. شما می‌توانید از ابزارهایی مانند LeadBoxes از LeadPages برای ضمیمه کردن یک لینک در یک بخش از محتوا که شامل فرم است، استفاده کنید. کافیست بازدیدکنندگان، آدرس ایمیل خود را ارائه کنند و شما منابع رایگان را برای آن‌ها ایمیل خواهید کرد.

محتواهای مستلزم فرم ارزشمند، بهترین راه برای تهیۀ فهرست ایمیل هستند.

100. راهنماها

فرض کنید یک پست وبلاگ طویل نوشتید. یک راهنما، می‌تواند پست وبلاگ در قالب PDF و یا فقط نکات مهم و برجستۀ پست باشد.

101. کاربرگ‌ها

کاربرگ‌ها برای تکمیل پست‌های وبلاگ که مستلزم دنبال کردن یک فرآیند هستند، عالی می‌باشند. آن‌ها به خوانندگان شما کمک می‌کنند تا از طریق ایده‌هایی که به آن‌ها یاد می‌دهید کار کنند. بدین ترتیب وب سایت شما را دست پر ترک خواهند کرد.

102. الگوها

الگوها، محتواهای وبلاگی را تکمیل می‌کنند که نیاز داده دارند. برای مثال شامل دسته‌های اسلاید (برای ارائه استراتژی‌های جدید به تیم خود)، فتوشاپ (تا به طور خودکار تصویر را به اندازه کامل برای هر شبکه  اجتماعی متناسب کنید) و حتی صفحات گسترده (برای مدیریت اسپرینت‌های پروژه و غیره)، می‌باشد.

103. چک‌لیست‌ها

چک‌لیست‌ها برای کمک به مخاطب شما در حین پیاده‌سازی یک فرایند، مناسب می‌باشند. آن‌ها پست‌های وبلاگ را به خوبی تکمیل کرده و اطلاعات گام‌‌به‌گام عملی و فرایند را، تحت پوشش قرار می‌دهند.

104. گزارش تحقیقات

اگر به فکر انجام و برگزاری نظرسنجی برای جمع‌آوری اطلاعات هستید، گزارش‌های تحقیق یک مشوق عالی برای ارائه به شرکت‌کنندگان است. یک گزارش تحقیقاتی، یافته‌های شما را در یک سند واحد (معمولاً نسخه PDF)، گردآوری می‌کند.

105. پوستر و پس‌زمینه دسکتاپ

ما چندین پوستر و بک‌گراند دسکتاپ را برای پست‌های خاصی قرار دادیم. این کار با کمک به مخاطب در دیدن روزانه آن‌ها، به تقویت اندیشه کمک می‌کند.

106. تصاویر

ارائه تعدادی تصویر، برای برخی صنایع معقول به نظر می‌رسد. برای مثال، وقتی که پشتیبانی از اینستاگرام اعلام شد، 100 تصویر مخصوص اینستاگرام در ازای آدرس ایمیل ارائه دادیم.

107. اپلیکیشن‌های موبایل

این می‌تواند شامل بازی‌سازی یا برنامه‌های کاربردی باشد. چگونه می‌توانید به مخاطبانی که از دستگاه‌های همراه مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و … استفاده می‌کنند، محتوای باارزش ارائه کنید؟

108. پلاگین‌های وردپرس

چند سال پیش، CoSchedule پلاگین Click To Tweet را برای وردپرس ایجاد کرد. ما آن را به صورت رایگان در دسترس قرار داده و صفحۀ فرود پلاگین را برای جمع‌آوری مشترکین ایمیل، بهبود بخشیدیم.

109. افزونۀ مرورگر کروم

مرورگر کروم به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا توسط افزونه‌های موجود، به مشتریان خود اعتبار بخشند.

110. بسته‌ها

اگر قرار دادن یک ارتقا محتوا منجر به ایجاد مشترکین ایمیل می‌شود، قرار دادن دو تا از آن‌ها می‌تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد؟ طبق پیش‌بینی‌ها، به نظر می‌رسد هرچه بیشتر ارتقای محتوا برای یک ایمیل ارائه کنید، تبدیل بیشتری دریافت خواهید کرد.

111. ابزارها

دو سال پیش، CoSchedule ابزار Headline Analyzer را به عنوان راهی برای کمک به مخاطبان برای اشتراک‌گذاری بیشتر در شبکه‌های اجتماعی، رتبه‌بندی بالاتر در جستجو و در نهایت، دریافت ترافیک بیشتر، راه‌اندازی کرد. داده‌های مربوط به بهترین محتواها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و آ‌ن‌ها را در این ابزار گنجاند. این ابزار قدرت عنوان را برای ایجاد یک ارتباط احساسی با مخاطب، نشان می‌دهد.

این ابزار رایگان باعث ایجاد هزاران بک‌لینک، منشن‌ آنلاین و مشترکین ایمیل شده‌است.

112. کتابخانۀ مرجع

به یاد دارید که گفتیم ارائۀ پکیج‌ها و سبدها نسبت به ارائۀ یک بخش واحد از محتوا در ازای آدرس ایمیل، باعث نرخ تبدیل بالاتر می‌شود؟ بعد از اینکه تعدادی ابزار و ارتقای محتوا ایجاد کردید، یک کتابخانۀ مرجع راهی عالی برای هدف‌گذاری مجدد کار شما با نرخ تبدیل بالا و تولید مشتریان بیشتر می‌باشد.

113. گزارش TPS

نامه به دستتان رسید؟

منبع : دی ام گاید

پیوندها و منابع آموزشی دیگر؛

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *